Jo sóc l’altre col·laborador, l’Àlex Cervera, els que no em coneixeu m’anireu coneixent a mesura que vagi obrint-me com una lotus flower (guiño, guiño) amb les meves publicacions. A la resta… encara no sé com m’aguanteu 😛

Començar un bloc és una cosa que sempre m’ha agradat; escriure sempre ha sigut una de les coses que he fet per distreure’m. Haig de reconèixer, però, que sempre els he deixat aparcats… potser perquè fins ara mai havia pensat en sumar dues de les coses que més m’acompanyen, escriure i… la música!

Sí, com ja ha dit el meu amic i company escriptor, aquí estem per parlar de música, per parlar de novetats i de grups que potser no coneixeu i que estem encantats de presentar-vos. I… a l’inrevés! Podeu comentar, podeu proposar coses, parlar-nos d’altres grups, directes que enganxin… si t’agrada la música, volem que aquí t’hi sentis com a casa! No t’estiguis de comentar res!

Dit això, comencem! Avui us parlaré d’un grup que considero que és un dels meus grups favorits; Radiohead. Per mi és la banda per excel·lència del rock alternatiu, son d’ Abingdon, Anglaterra, i hi formen part, Thom Yorke (veu, guitarra, piano), Jonny Greenwood (guitarres, teclat…), Ed O’Brien (guitarres, segona veu), Colin Greenwood (baix, sintetitzadors) y Phil Selway (bateria, percussió). Encara recordo quan el meu professor de filosofia va escriure el nom del grup a la pissarra i jo només coneixia la cançó “Karma Police” i “Creep”.

Temps després vaig començar a escoltar-los, poc a poc, disc a disc i… aquí estic; que hi ha dies que és l’únic que puc escoltar. Es pot dir que han evolucionat des d’un rock bastant accessible, comercial (i més o menys comú a altres grups) dels primers discos (que són, Pablo Honey i The Bends) a un estil molt personal que els identifica al moment. Tot i així, és molt difícil parlar d’ells en una sola entrada i menys en la de presentació… per això vull acabar animant-vos a escoltar aquesta petita selecció personal (sobretot, Nude i Sail to the moon):

A vegades acostumo a dir que son un grup difícil, molt personal, molt íntim. El responsable d’això crec que, en gran part, és en Thom Yorke. La seva veu és… en fi, animeu-vos i descobriu per vosaltres mateixos. Potser avui no us agradarà, però qui sap si demà torneu a escoltar alguna cançó, sapigueu que llavors… ja esteu perduts!

Anuncis

3 responses to “

  1. Gran post compi!! La vritat es q nkara rumiava quan d tems aguantariem sense parlar d'ells!! En algun post meu tb apareixeran, no ho podre resistir!! Bones tries, sobretot la recent Codex!!!

    M'agrada

  2. Interesante, un placer Cervera! Pues la verdad es que a pesar de lo tremendamente conocido que es Radiohead yo no conozco ninguna canción, sí que he llegado a escuchar algo, en la radio o de algún amigo, seguramente, pero la verdad es que nunca me ha llegado, son clásicos, pero he de admitir que después de escuchar un par de veces las canciones que colgaste en el post, veo una inmensa calidad musical, aunque sean un poco "lights" para mi gusto. Como siempre digo, sobre gustos… xD Un saludo y enhorabuena por el blog!Gabri.

    M'agrada

  3. Pues hay una serie de canciones bastante cañeras de Radiohead, aunque pueda parecer que no, jejej. Ciertamente, tienen un talento increíble. Un día prometo ser más metalero, pero será un intento! También conozco algo más cercano al rock duro que al metal, pero supongo que podría convencerte!! Gracias por comentar!!

    M'agrada

Deixa un comentari

