Beirut

Sol passar que molts grups es disolguin i acabin en aventures en solitari d’alguns dels seus membres. En el cas de Beirut, d’una aventura en solitari es va acabar formant una banda folk que, poc a poc, ha anat guanyant un èxit, crec jo, ben merescut.

Son una banda de Santa Fe (EEUU) però el seu estil musical recorda moltíssim a la música tradicional de països de l’Europa de l’est. Això, que pot semblar casualitat, s’explica perquè el líder (i, com he dit, formador de la banda), Zach Condon, va anar viatjant per Europa on va arribar a tocar en una banda musical dels balcans.

Tenen ja tres discos al mercat Gulak orkestar (2006), The flying club cut (2007) i l’actual The rip tide (2011). També van treure un doble EP al 2009, March of the Zapotec/Holland, en el que reben la col·laboració d’una banda de Mèxic.

Com haureu pogut escoltar, és un so folk que pot sobtar però també enganxar. De fet, i això ja és cosa meva, sembla ser que entrem en una etapa en la que es folk torna a guanyar cert protagonisme en el panorama musical. De fet, aquí en tenim un bon exemple amb Manel. I jo… la veritat, encantat!

Us deixo, finalment, la web oficial del grup perquè hi feu una ullada. A veure si algun dia apareix un concert que no impliqui moure cel i muntanya per escoltar-los!

Anuncis

One response to “Beirut

  1. Doncs la veritat és que des que vaig escoltar el single dels gossets (de la caràtula) em vaig enganxar. El folk és un estil molt particular i és original jugar amb la música popular com fan aquesta gent. He escoltat THe rip tide i trobo que té molt bona base i ritme folk, no dura massa com és ben correcte per un àlbum de folk (els Manel ja ho saben i també l'encerten). Genial aportació pel bloc que juga amb l'alternativa musical!

    M'agrada

Deixa un comentari

