NOU BLOGGER I RECOMANACIÓ MUSICAL

Bones!

Em presento, sóc l’Adrià, el nou colaborador d’aquest blog. Vinc a posar una nota de color o de foscor a aquesta espècie d’enciclopèdia de la música alternativa.

Us diré que tinc 20 anys i des que tinc memoria estimo la música. El meu pare em posava al cotxe cintes velles d’Elvis, d’Antonio Flores i d’altres artistes que ell escoltava de molt jove.

Aquelles veus van entrar en mi com una espècie d’esperit sant, una revelació que va fer que em dediqués a fer música des de l’any 2008.

He passat per diferents formacions i estils, he fet uns quants concerts i he escrit cançons de les que estic orgullós i d’altres que em fan plorar de vergonya.

Ara mateix em trobo endinsat en un projecte en el que estic molt il·lusiona i que, crec, serà una sorpresa a la comarca.

Probablement, un dels músics/artistes/compositors que més m’han influenciat en la meva curta però intensa carrera musical ha estat l’Alejandro Martinez, més conegut com a Morti.

Aquest cantant de procedència Barcelonina comença la seva carrera professional amb “El Fantástico Hombre Bala” un grup de rock alternatiu dels 90, carregat de lletres potents i àcides, ritmes frenètics i una veu poderosa que va aconseguir fer-se un lloc entre el públic més underground.

Un cop “El fantástico hombre bala” va deixar d’existir, Morti va decidir continuar amb alguns dels membres i crear una banda d’estil més eclèctic i intim: “ExMundus”

Amb aquest grup va treure una maqueta titulada: “Estatua de Sal” i, fins i tot, algun videoclip:

Poc després d’aquesta fugaç formació, Morti s’endinsa novament en un projecte conjunt amb els cantants Shuarma (del que ja faré una entrada properament), Bunbury i Carlos Ann.

Els quatre músics es tanquen en una masia perduda per composar i gravar el que seria el projecte-disc “Bushido” una espècie d’experiment músical que va agradar al públic més obert.

I per fi, arriba l’èxit internacional i nacional de Morti. En Jorge Escobedo i l’Antonio Bernardini (guitarristes del grup de metall “Sôber”) decideixen muntar “Skizoo”, un grup amb projecció de llarga durada (inicialment), on Morti desenvolupa tota la seva creativitat lletrística i ens mostra la seva capacitat vocal. Morti es consagra, doncs, com a cantant camaleònic.

“Skizoo” edita tres álbums i decideix parar definitivament per decisió dels guitarres, que volen retornar amb “Sôber”

És així com Morti decideix fer la seva carrera en solitari, amb músics amics seus. Grava el disc “ExMundus” (en homenatge al seu grup). En ell inclou cançons noves i algunes versions d’Exmundus i Bushido.

I fins aquí la meva primera entrada en aquest blog de música alternativa, espero que us agradi la meva proposta d’avui i que seguiu llegint les aventures d’aquests 3 amants de la música.

Adrià

Deixa un comentari

