Nits de relax: música per parar màquines i descansar

De petit, els pares ens cantaven nanes, cançons dolces que ens havien de relaxar i fer-nos dormir com angelets. Ara, ja més grandets, també necessitem algunes nanes; seguint la fòrmula de l’anterior entrada, avui us parlaré de les cançons que jo utilitzo per relaxar-me en aquelles nits en que costa més del compte això de dormir. Ara bé, vosaltres les podeu fer servir per quan us vagin bé!
Mike Oldfield
Ja us vaig parlar d’ell en una entrada similar fa ja un temps. La meva relació amb la seva música és molt especial perquè el meu pare sempre me’l posava al cotxe per anar aquí o allà i, perquè no, escoltar-lo em porta una bona pila de bons records.
Ara bé, musicalment té moltes joies com les dos següents. Moonwatch, la primera, és simplement increïble. S’ha descoltar…
Massive Attack
Dins el gènere trip-hop, la seva música, per sensual (opinió personal :P), per senzilla, pels ritmes, pel que sigui… aconsegueix calmar la ment del que escriu aquestes línies quan més ho necessita. Personalment us recomano una escoltada general del grup, però us en destacaré les dos cançons que crec que més s’identifiquen amb la temàtica de l’entrada d’avui (escolteu Hymn of the big wheel, una col·laboració més que excel·lent!):
Helios
Grup instrumental electrònic que produeix, segons les meves orelles, autèntiques joies que s’han d’escoltar. Els seus ritmes senzills serveixen per baixar revolucions i desconnectar una mica del món. L’exemple més clar és Hope valley hill, que sembla feta per escoltar-la de nit mentres mires el cel estrellat i penses en lo petits que som i lo grans que volem ser (llicència…). Us en recomanaré, també, una més:
Passengers
D’un projecte entre U2 i Brian Eno va sortir el disc Passengers; un experiment que recollia homenatjes a BSOs especials pels membres del grup. D’aquesta col·laboració va sortir un disc enorme que vull que coneixeu. Sobretot, vull destacar la joia que és Miss sarajevo; no diré res, només escolteu-la i després em dieu alguna cosa (si és que no dormiu com angelets):
 
The xx
Grup el disc debut del qual em va agradar tant que, en sortir, el vaig escolter sencer diversos cops fins que el vaig avorrir. Ara, per sort, torno a escoltar-lo quan necessito aquells moments de desconnexió. Segurament en coneixeu algunes cançons però jo us seleccionaré dues que no han sonat tant i que, personalment, encanten…
 
Band of horses
Grup molt, molt especial, amb melodies senzilles i una veu peculiar aconsegueixen obrir els petits cors de molta gent. Molt reconable per aquelles nits de les que us he anat parlant. Sobretot us recomano The Funeral; no sé a quantes sèries l’han fet servir ja…
Pearl Jam – Eddie Vedder
Sóc de la opinió que aquest home té una veu que calma; ja pots estar trist que escoltes la seva veu i és com si fos una nana per l’ànima. Sé que exagero però lo meu amb aquest home és excepcional, cap veu masculina em relaxa tantíssim com ell. Lògicament, per la temàtica de l’entrada, em quedo amb les més tranquiles del grup i de les seves aventures en solitari.
 
Què us semblen? A mi només em queda desitjar-vos bona nit! (:
Anuncis

One response to “Nits de relax: música per parar màquines i descansar

Deixa un comentari

