Lou Reed, In memoriam (1942-2013)

Molt sorpresos i colpits per la mort sobtada de Lou Reed, llegenda viva de la contracultura rock. Més enllà del dolor i la pena per la pèrdua d’una figura destacada del paisatge musical i sentimental de molts fans, el millor homenatge que se m’acudeix són les lletres de les seves cançons: irreverents, punyents, políticament incorrectes; però també lúcides, misterioses, tendres, cal·ligràmiques…

DONES

Estimo les dones / Crec que són esplèndides / Són un consol per a un món en un estat terrible / Són una benedicció per als ulls / Un bàlsam per a l’ànima / Qui malson seria un món sense dones // Solia mirar dones a les revistes / Ja sé que això és sexista però era un adolescent / Resultava molt desagradable, tot el meu sexe era amagat / No podia apartar les mans de les dones / I no podré fins a la mort // L’amor d’una dona et pot aixecar de terra i les dones són font d’inspiració / Tinc ganes de comprar flors i llogar un cor celestial / Un cor de castratis que cantin serenates al meu amor / Cantaran una mica de Bach per a nosaltres i després farem l’amor // Estimo les dones / Tots estimem les dones / Estimem les dones

The Blue Mask (1982)

DIA PERFECTE

Sols un dia perfecte / Bevent sangria al parc / I més tard quan es fa fosc / Anem a casa // Sols un dia perfecte // Donar menjar als animals del zoo // Després mes tard una pel·li i tot / I després a casa // Oh és un dia tan perfecte / Estic content d’haver-lo passat amb tu / Oh un dia tan perfecte / Tu sols em deixes esperant / Tu sols em deixes esperant // Sols un dia perfecte / Tots els problemes es deixen de banda / Passant el cap de setmana nosaltres dos sols, és tan divertit / Sols un dia perfecte, has aconseguit que m´oblidi de mi mateix / Em pensava que era algú altre, algú bondadós // Recolliràs justament el que has sembrat.

Transformer (1972)

Lou Reed. Travessa el foc. Recull de lletres
Versió de Jordi Cussà i Anna Camps
Edició bilingüe. Empúries. Barcelona, 2008.

Anuncis

Deixa un comentari

